Recenze: Úniková hra – nápaditý thriller s ponurou atmosférou

0
923

Jakou nejhorší věc jste ve svém životě udělali a co vás její odhalení stálo? Pro čtyři bankéře z Wall Street, kteří mají jedno obrovské společné tajemství, se tahle otázka stane osudnou. V novém psychothrilleru z pera Megan Goldinové s názvem Úniková hra se totiž budou muset postavit svým dávným démonům a pustit se do neúprosné hry o přežití.

Dechberoucí thriller, kde není nouze o atmosféru strachu a všudypřítomné napětí. Tak čtenáři popisují novou knihu Megan Goldinové, která se nazývá Úniková hra. Na scénu přivádí čtyři bankéře z Wall Street, kteří se dokázali dokonale přizpůsobit rušnému životu a hra plná úskoků jim rozhodně není cizí. Jediné, na čem jim záleží, jsou peníze, pro které jsou ochotní udělat prakticky cokoliv. A to se jim také jednoho dne stane osudným.

Vincent, Jules, Sylvie a Sam sice už mají na víkend jiné plány, ale když dostanou pozvánku na teambuildingovou akci, která by mohla jejich pozici v týmu upevnit, ani na chvíli neváhají. Jakmile společně uvíznou ve výtahu, z večera v doprovodu několika spolupracovníků se však brzy vyklube úniková hra a v malém prostoru začnou na povrch vyplouvat ta nejhorší tajemství. Co se stalo se Sarou Hallovou a kdo z nich v tom má prsty? Veškerá zábava končí a začíná neúprosná hra o přežití.

Teambuildingová akce, která se změní v noční můru

Zahraniční čtenáři i literární kritikové pějí na literární umění Megan Goldinové ódy a populární spisovatel Jim Grant, který píše svá díla pod pseudonymem Lee Child, označil knihu Úniková hra za jedno z nejoblíbenějších děl, jež v loňském roce přečetl. Ačkoliv autorka prozatím není mezi českými čtenáři příliš známá, její romány rozhodně mají něco do sebe a s každou další publikovanou knihou se ještě zlepšuje.

Úniková hra je temný psychologický thriller, který čtenáře přivádí mezi čtyři nechutně bohaté a stejnou měrou vypočítavé bankéře z Wall Street, jimž se jejich nekalé praktiky příliš nevyplatily. Příběh se odehrává ve dvou časových rovinách – konkrétně v současnosti, kdy společně uvíznou ve výtahu a jsou nuceni hrát tajemnou hru o přežití, a v minulosti, kdy do firmy nastoupila mladá a naivní Sara Hallová.

Hned na začátku nabírá vyprávění poměrně rychlý spád, výtah se mění v miniaturní bojiště a bankéři si díky téměř nesplnitelným úkolům začínají jít po krku. Na pozadí se pak odehrává příběh, který celou tuhle šarádu odstartoval a který nutí čtenáře otáčet jednu stránku za druhou, aby zjistili, čím přesně se oběti z výtahu vlastně provinily, proč mezi nimi panuje taková nevraživost a jestli se bankéři dokáží probojovat ven živí.

Nesympatické postavy a těžko uvěřitelný příběh

Důležitým prvkem, na němž celý příběh vlastně stojí, jsou jednotlivé postavy. Ačkoliv obvykle čtenáři najdou někoho, s kým v příběhu mohou sympatizovat, tady to rozhodně nebude tak jednoduché. Autorka totiž skvěle vystihla povahu nemilosrdných a opovrženíhodných lidí, kteří myslí jenom na sebe a při cestě za osobním úspěchem se nezastaví před ničím. S každou nově odhalenou informací, které spisovatelka promyšleně dávkuje, tak čtenáři budou hlavní postavy nesnášet o fous víc.

Ačkoliv je nový thriller Megan Goldinové skvěle napsaný, čtivý a strhující, i zde se najde pár drobných výtek. Třeba to, že se kniha sice nazývá Úniková hra, ale většinu času se odehrává v minulosti a typické úkoly ve hře o přežití zas až tolik prostoru nedostaly. Zápletka je navíc poměrně jednoduchá a celkem předvídatelná, ale to románu na zajímavosti neubírá. I když jsou postavy dobře napsané a děj je napínavý, trochu to celé kazí také skutečnost, že je připravená hra bohužel málo uvěřitelná.

Knihy Megan Goldinové se vyznačují tím, že jakmile se do nich jednou pustíte, už vás nenechají jen tak odejít.  A to i přes drobné mouchy, které se v nich občas vyskytují. Pokud tedy máte rádi napínavé čtení, rozhodně dejte Únikové hře šanci. Vyzkoušet poté můžete i knihu Žena na lesní cestě, která se na pultech českých knihkupectví objevila již na podzim loňského roku.

Úniková hra

7

7.0/10