Recenze: Příběhy pozoruhodných dětí – kniha plná inspirativních nápadů

0
592

Už jste někdy měli chuť dokázat něco úžasného nebo přijít s nějakým převratným vynálezem, ale scházela vám k tomu dostatečná motivace? To se vám s knihou pojmenovanou Příběhy pozoruhodných dětí rozhodně nemůže stát. Přináší totiž inspirativní vyprávění o dětech i dospívajících, kterým se podařilo změnit svět.

Věděli jste, že Louis Braille vymyslel písmo pro nevidomé a slabozraké již ve svých patnácti letech? Tušili jste, že jachtařka Laura Dekkerová obeplula sama celý svět, když jí bylo pouhých šestnáct? A věřili byste, že na nejvyšší horu světa se kromě zkušených horolezců vydala i třináctiletá indická dívka jménem Poorna Malavathová, které se tento vrchol povedlo úspěšně zdolat a zapsala se tím do knihy rekordů?

Kniha s názvem Příběhy pozoruhodných dětí, kterou napsala Amanda Liová, přináší čtenářům 29 inspirativních vyprávění. Jedná se o pravdivé příběhy dívek a chlapců z celého světa, kteří zvládli výzvu, jež se před nimi objevila, a dosáhli na samé hranice lidských možností. Dokázali zvítězit nad nepřízní osudu, nad krutostí svého okolí, ale i nad sebou samými. Jejich životní cesty, troufalé sny, nezlomná odvaha a vůle něco dokázat teď mohou motivovat také malé čtenáře, kteří touží něco po sobě zanechat dalším generacím.

Známé osobnosti i nečekaní hrdinové

Příběhy pozoruhodných dětí jsou hodně různorodé a pokrývají zajímavé osudy lidí z celého světa, což je určitě velké plus. Na své si zde přijdou jak malí dobrodruzi, tak i vynálezci a vědkyně, ale i děti, které se chtějí věnovat kultuře nebo touží hlavně pomáhat druhým. Někdy se však biografie působivých hrdinů zdají příliš krátké a celkově nedotažené. Je také škoda, že informace o tom, co tyto osobnosti dělají dnes a jak naložily se svým talentem, najdete jen u několika z nich.

S příběhy některých významných osobností, které jsou v knížce předkládány, se během svého života nejednou setkal každý z nás. Proto vás určitě nepřekvapí, že svůj prostor zde dostali třeba aktivistka Greta Thunbergová, fotbalista Pelé nebo nadaný Louis Braille. Spousta zahrnutých vyprávění vás ale jistě ohromí a třeba si zde i vy (nebo vaše děti) najdete nový vzor, o němž se budete chtít dozvědět víc, protože stojí za to ho v jeho úsilí podporovat a následovat.

Krásné ilustrace a spousta zajímavých nápadů

Ačkoliv se kniha Amandy Liové nazývá Příběhy pozoruhodných dětí, zahrnuje také několik inspirativních vyprávění, kde jako hlavní hrdinové figurují spíše dospívající dívky a chlapci či mladí dospělí lidé, kterým se povedlo něco téměř neuvěřitelného. Kolekci krátkých biografických příběhů doprovází také spousta barevných ilustrací, které celou publikaci krásně doplňují.

Kromě samotného vyprávění se navíc u každého pozoruhodného hrdiny dočkáte nějaké zajímavé rady, jak pokračovat v jeho šlépějích, podobně jako on ve světě uspět nebo se vyrovnat se svými problémy. Některé jsou velice praktické, jako třeba základy Morseovy abecedy, tipy, jak si sám poradit v přírodě, nebo návod, jak žít více ekologicky. Jiné však mohou být pro děti náročnější na pochopení, nebo jsou dokonce trochu úsměvné.

Přemýšlíte, že byste Příběhy pozoruhodných dětí pořídili svým ratolestem? Pak byste měli vědět, že spíše než pro úplně malé děti je tato kniha určena starším zvídavým čtenářům, kteří chvíli neposedí, kladou dospělým jednu otázku za druhou a touží sami něco báječného dokázat. Ti si totiž budou schopní vzít z inspirativních příběhů malých i větších hrdinů to správné ponaučení a sbírka krátkých historek jim může dodat odvahu a motivaci k dosažení jejich cílů.

Příběhy pozoruhodných dětí

8

8.0/10