Recenze: Pravda, nebo lež – čtivý thriller s rychlým spádem

0
173

Napínavá atmosféra, neskutečně čtivý děj, spousta emočně vypjatých momentů a nečekané zvraty, které čtenáře úplně vyvedou z míry. To vše, a ještě mnohem více slibuje nejnovější thriller z pera Colleen Hooverové s názvem Pravda, nebo lež. A podle nadšených reakcí kritiky i literárního publika je jasné, že se mají čtenáři opravdu na co těšit.

Hlavní hrdinkou románu Pravda, nebo lež, který má na svědomí americká spisovatelka Colleen Hooverová, je autorka Lowen Ashleighová, jež se po smrti své matky ocitá ve finanční tísni. Z toho důvodu se rozhodne přijmout zvláštní nabídku, které by se jinak obloukem vyhnula. Manžel bestsellerové spisovatelky Verity Crawfordové ji totiž žádá, aby místo jeho nemohoucí ženy, která se po tragické nehodě nemůže psaní věnovat, dokončila veleúspěšnou sérii detektivek, jelikož fanoušci začínají být netrpěliví.

Když Lowen nabídku přeci jen odsouhlasí, rozhodne se strávit několik dní v sídle Crawfordových, aby se seznámila s Veritinými materiály. Jenže nic není tak jednoduché, jak si zpočátku myslela. Rozptyluje ji totiž jak odzbrojující přitažlivost pána domu, tak i spisovatelčina autobiografie, která nikdy neměla spatřit světlo světa. Obsahuje totiž děsivou zpověď, díky níž Lowen konečně zjistí, co se v domě Crawfordových vlastně děje. Nebo snad ne?

Thriller, který vás absolutně vtáhne do děje

Zatímco v minulosti se Colleen Hooverová soustředila především na psaní romantických a young adult titulů, které se v mnoha případech dokázaly probojovat do žebříčku bestsellerů listu New York Times, pro svůj nejnovější počin zvolila zcela jiný žánr. Ačkoliv by se to někomu mohlo zdát jako příliš velký risk, tahle nejistá sázka se jí nakonec vyplatila.

Román pojmenovaný Pravda, nebo lež (v originálním znění pouze Verity) má totiž vše, co by si literární publikum od kvalitního thrilleru mohlo přát. Dočkáte se tak nervy drásající atmosféry, neuvěřitelně znepokojivých momentů a temných tajemství. A když už si budete myslet, že jste vývoj situace odhadli a víte, co bude dál, autorka vás pokaždé něčím překvapí.

Jakmile jednou tuto knihu vezmete do ruky, naprosto vás pohltí, takže budete se zatajeným dechem otáčet jednu stránku za druhou a život Verity Crawfordové vás nepřestane fascinovat. Pokud pak román přeci jen na nějaký čas odložíte, neustále budete přemýšlet o tom, co dalšího se asi stane, jaká tajemství ještě vyplují na povrch a jak to vlastně celé dopadne.

Ačkoliv se jedná spíše o odpočinkové čtení, které s trochou snahy zvládnete přelouskat za jedno odpoledne nebo večer, díky své čtivosti, atmosféře a rychlému spádu vás kniha jistě osloví. A jelikož je i závěr stejně napínavý jako předchozí kapitoly, rozhodně byste si tento v současné době velice populární román neměli nechat ujít.

Pravda, nebo lež

9

9.0/10