Recenze: Moderní české dějiny – historie, kterou by měl každý znát

0
2395

Jste vášnivým fanouškem historické literatury a ve vaší knihovničce nemůže chybět žádná publikace, která se zabývá dějinami našeho nevelkého státu? Nebo se prostě jen o bohaté historii České republiky chcete dozvědět něco více? V tom případě byste si neměli nechat ujít knihu Moderní české dějiny, kterou má na svědomí spisovatel František Emmert.

Co se v knize dozvíte?

Nezbytná publikace pro všechny zájemce o novodobou historii našeho státu – přesně to je kniha s názvem Moderní české dějiny, kterou vytvořil známý autor literatury faktu František Emmert. Jak již samotný název napovídá, kniha přináší obraz moderních českých dějin, a to od závěrečného období mladočeské politiky za existence Rakouska-Uherska někdy kolem roku 1890 až po vstup samostatné České republiky do Evropské unie.

Kniha přehledně vysvětluje klíčové události novodobých českých dějin, výstižně charakterizuje jednotlivé časové periody a přináší ucelený soubor faktů, tabulek a dobových fotografií. Dále zde najdete také chronologické přehledy či přepisy významných historických dokumentů. Výsledkem je poutavá učebnice, která obsahuje srozumitelný výklad historických událostí ve vzájemných souvislostech.

Přehledné, stručné a jasné

Moderní české dějiny přináší ucelený pohled na novodobou historii našeho státu. Rozhodně si však nemyslete, že je to publikace určená pouze pro pilné studenty nebo historické nadšence, kteří hltají fakta od rána do večera. Ačkoliv tak může na některé čtenáře na první pohled působit, není tomu tak. Snadno totiž nadchne i člověka, který toho o historii zase tolik neví.

František Emmert odvedl při zpracovávání této publikace opravdu skvělou práci. Nejen že je přehledná, plná doprovodného materiálu a dalších zdrojů, ale zároveň je velice čtivá. Jednotlivé kapitoly jsou poměrně krátké, vzájemně na sebe dobře navazují a vždy nabízí také stručný souhrn dané problematiky v bodech. Díky osobitému stylu autora je celá publikace navíc vysoce odborná, ale zároveň vstřícná ke čtenářům.

Součástí knihy je také spousta doprovodných fotografií, a to od portrétů čelních představitelů našeho státu přes mapy a státní znaky až po dobové snímky, které zobrazují všechny důležité historické milníky v našich dějinách. Čtenáři si tak danou dobu lépe představí a pochopí, jak to u nás v minulosti vlastně vypadalo.

Při čtení můžete snadno získat dojem, že by některé části mohly být ještě podrobnější a delší. A je to pravda – materiálu by jistě bylo dost a každá kapitola v našich dějinách by sama o sobě vydala klidně na několik svazků. Ale více detailů a textu by samozřejmě znamenalo připravit mnohem větší a tlustší knihu, která by mohla běžného čtenáře odradit.

Pokud ovšem máte zájem o podrobnější náhled na danou problematiku a Emmertův styl vám vyhovuje, můžete sáhnout po některé z jeho dalších publikací. Mezi jeho nejznámější díla patří knihy Češi ve wehrmachtu, Českoslovenští legionáři za první světové války, Holocaust nebo Atentát na Heydricha.

Moderní české dějiny

9

9.0/10