Recenze: Moderní česká cukrařina – krásná kniha plná sladkých receptů

0
871

Kdo by neměl rád sladké? Ať už se jedná o čokoládové dortíčky, sněhové pusinky, punčové řezy nebo třeba tradiční bábovku od babičky, nějakou tu dobrotu si jednou za čas dopřeje každý z nás. Chtěli byste se naučit ty nejlepší sladkosti také sami upéct? V tom případě by vám neměla uniknout nová kniha slavného českého cukráře Josefa Maršálka, kterou autor pojmenoval Moderní česká cukrařina.

Co v knize najdete?

Jak rafinovaně vylepšit laskonky, žloutkové řezy nebo pohádkové větrníky? Do kterého zákusku přidat špetku pepře nebo chilli? U kterého receptu sehrál důležitou roli parfém? A proč si dát vánočku se ztracenými vejci, i když to možná nezní úplně lákavě? Neptejte se a raději pečte, experimentujte a ochutnávejte. Jak na to, vám poradí nová kniha Josefa Maršálka s názvem Moderní česká cukrařina.

Prestižními cenami ověnčený cukrář, který pekl i pro britskou královnu, vyzradil ve své nejnovější publikaci svá sladká tajemství a sepsal zde 47 oblíbených receptů. Naučí vás připravit třeba marshmallows a kandované mandarinky s mořskou solí, ale také tradiční frgál, poctivou domácí marmeládu nebo oblíbené kokosky. Nechte se vést jeho radami, inspirujte se triky, které ve svém oboru používá a pečte jako mistr cukrář!

Cukrářské výrobky na vyšší úrovni

Poté co Josef Maršálek vydal svou první knihu s názvem Péct, milovat a žít, kde čtenářům popsal svůj život od jeho počátku až na vrchol cukrářské kariéry, přichází s další očekávanou novinkou. A tentokrát se mají na co těšit především milovníci cukrovinek na všechny možné způsoby, protože se konečně jedná o kuchařku plnou sladkých receptů.

Moderní česká cukrařina je krásná publikace, která obsahuje nejen zajímavé recepty, ale i mnoho celostránkových fotografií a skvělé nápady, jak pečení vylepšit a posunout vaše cukrářské umění na zcela novou úroveň. Maršálek čtenářům poradí také ohledně potřebného vybavení, bez kterého si svou práci neumí představit, a dozvíte se i nějaké informace o jeho cestě mezi naprostou cukrářskou špičku.

Detailní postupy a krásné fotografie

Výhodou Maršálkových receptů je, že kromě potřebných ingrediencí, času na přípravu, stupně obtížnosti a jednoduchého pracovního postupu čtenářům nabízí také fotografie jednotlivých kroků, takže budete přesně vědět, jak na to. V knize navíc najdete i spoustu tipů, jak cukrářské výrobky vylepšit a dodat jim elegantnější vzhled i lepší chuť.

Jedinou drobnou vadou na kráse může být pro nadšené začínající cukráře vyšší obtížnost některých zvolených receptů a větší množství surovin potřebných na jejich přípravu. Takové ruby špičky či éclairs s růží a malinami totiž nepřipravíte jen tak. Pokud se však výzev nebojíte a rádi byste si sami připravili jednoduché i složitější cukrovinky, kuchařka Josefa Maršálka je pro vás jako dělaná.

Moderní česká cukrařina

8

8.0/10