Recenze: Amálie Zubatá a zloděj paměti – roztomilá kniha plná krásných ilustrací

0
201

Všechny dětské knížky vás už omrzely? Pokud hledáte něco netradičního, roztomilého a zábavného, ale příběhy o krásných zakletých princeznách a statečných rytířích pro vás prostě nemají dostatečné kouzlo, sáhněte po knihách britské autorky Laury Ellen Andersonové. Ať už sháníte něco pro děti, nebo se sami chcete ponořit do jednoduchého čtení plného neotřelých nápadů, její nejnovější vyprávění pojmenované Amálie Zubatá a zloděj paměti vám zaručeně vykouzlí úsměv na tváři.

Třetí dobrodružství jedné neobyčejné malé upírky pojmenované Amálie Zubatá a zloděj paměti čtenáře opět přivádí do Záhrobně, kde se to jen hemží zajímavými bytostmi. Amálie, která spolu se svými přáteli podniká jedno dobrodružství za druhým, brzy oslaví narozeniny, a proto se rozhodla přichystat tu nejlepší oslavu ze všech. Ale zdá se, že všechno se tak nějak spiklo proti ní, a to včetně její maminky, která není zrovna dvakrát nadšená z představy, že Amálie by chtěla být dýňoložkou.

Aby toho nebylo málo, ve škole je vyhlášena soutěž o vstupenky do Dýňoparku, což je ten nejúžasnější zábavní park pod sluncem i měsícem. A jelikož by takový výlet byl pro Amálii splněným snem, rozhodne se této soutěže s přáteli zúčastnit. Úplně stačí, aby prodali co nejvíce sušenek. Jenže obyvatelé Záhrobně se začínají chovat divně a vypadá to, že si na nic nevzpomínají. Pokud chce Amálie všechny zachránit, bude muset přijít na to, kam se jejich vzpomínky poděly a jak je zase rychle vrátit na své místo.

Jednoduchá, ale originální zápletka

Nekonečná zásoba sušenek, všudypřítomné dýně, jedna velká narozeninová oslava a spousta dobrých přátel. Ptáte se, kde tohle všechno můžete najít? Odpovědí jsou samozřejmě příběhy z pera Laury Ellen Andersonové, kde hraje hlavní roli upírka Amálie Zubatá. Ve třetím pokračování, které se opět může pochlubit originální zápletkou, si spisovatelka pohraje s pamětí všech obyvatel Záhrobně i Třpytkopole a otestuje také, jak pevné je pouto, které spojuje Amálii s její rodinou a kamarády.

Příběh je jako vždy velice jednoduchý a poměrně prvoplánový a čtenář tak může snadno odhadnout, jak to s Amálií a jejími přáteli vlastně dopadne. Ale ani to knize neubírá na zajímavosti. Ačkoliv vám tak určitě brzo bude jasné, kdo je onen záškodník, který způsobil celé zemi ztrátu paměti, jeho motivace a životní příběh vás pravděpodobně v mnohém překvapí.

Spousta krásných ilustrací

Amálie je jako hlavní hrdinka znovu velice vtipná a podobně jako v předchozích knihách musí při řešení dalších nebezpečných situací prokázat spoustu kuráže a odvahy. Radost budou mít také všichni příznivci její domácí dýně, protože Tykvísek i tentokrát dostane v příběhu svůj prostor. A kdyby vám to bylo málo, na scéně se objeví třeba i hrabě Dráčula, hraběnka Frivolína nebo mumie Karel.

Stejně jako ve dvou předchozích knihách autorka i v tomto pokračování nabízí čtenářům velké množství neotřelých nápadů. Můžete se těšit na sušenky všech možných nechutných příchutí, ale čekají vás také čarovné lístky pomněnek a tradiční porce všudypřítomných třpytek. A co je úplně nejlepší? Celý příběh doprovází spousta krásných ilustrací, které vás nikdy neomrzí.

Malou Amálii a její podivné kamarády si prostě nejde nezamilovat. Ať už jste dospělí, nebo se řadíte mezi začínající čtenáře, krásné ilustrace, zajímavé nápady a vtipné vyprávění vás jistě uchvátí.

Amálie Zubatá a zloděj paměti

9